Współczynnik konwersji (CR) to użyteczny wskaźnik, który mówi marketerowi internetowemu jak skuteczne są jego reklamy. Jest to liczba wyświetleń reklamy, podzielona przez liczbę konwersji, a następnie pomnożona przez 100%.
Jak liczyć współczynnik konwersji?
Liczenie współczynnika konwersji jest prostym zadaniem. Najpierw należy policzyć liczbę kliknięć w reklamę. Następnie należy sprawdzić, ile z tych kliknięć przełożyło się na konwersję do konkretnych celów, takich jak zakupy, zapisy do newslettera lub dołączenie do społeczności. Liczbę konwersji następnie należy podzielić przez liczbę kliknięć w reklamę, a następnie pomnożyć przez 100%, aby uzyskać współczynnik konwersji.
Dlaczego współczynnik konwersji jest ważny?
CR jest wskaźnikiem wartościowania reklam. Im wyższy współczynnik konwersji, tym bardziej skuteczna okazuje się reklama i im więcej efektów wygeneruje dla witryny lub marki. Wykorzystanie współczynnika konwersji pomaga marketerom dokonywać trafnych wyborów dotyczących przyszłych reklam i strategii.