Współczynnik konwersji (Conversion Rate, CR)

Współczynnik konwersji (CR) to użyteczny wskaźnik, który mówi marketerowi internetowemu jak skuteczne są jego reklamy. Jest to liczba wyświetleń reklamy, podzielona przez liczbę konwersji, a następnie pomnożona przez 100%.

Jak liczyć współczynnik konwersji?

Liczenie współczynnika konwersji jest prostym zadaniem. Najpierw należy policzyć liczbę kliknięć w reklamę. Następnie należy sprawdzić, ile z tych kliknięć przełożyło się na konwersję do konkretnych celów, takich jak zakupy, zapisy do newslettera lub dołączenie do społeczności. Liczbę konwersji następnie należy podzielić przez liczbę kliknięć w reklamę, a następnie pomnożyć przez 100%, aby uzyskać współczynnik konwersji.

Dlaczego współczynnik konwersji jest ważny?

CR jest wskaźnikiem wartościowania reklam. Im wyższy współczynnik konwersji, tym bardziej skuteczna okazuje się reklama i im więcej efektów wygeneruje dla witryny lub marki. Wykorzystanie współczynnika konwersji pomaga marketerom dokonywać trafnych wyborów dotyczących przyszłych reklam i strategii.

Benedict Gareth
Benedict Gareth

Lorem ipsum consectetur amet sit comeneer ilremsolme dolc.

Share this article:
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on telegram
Share on whatsapp

Subscribe to our newsletter

Przeczytaj pozostałe artykuły

Zadzwoń