Śledzenie konwersji
Śledzenie konwersji w kampaniach reklamowych Google Ads jest niezwykle istotnym narzędziem. Może ono pomóc w zmierzeniu, w jaki sposób użytkownicy docierają do celu, takiego jak zakup produktu, wypełnienie formularza, wysłanie zapytania czy rejestracja. Śledzenie konwersji pomaga zweryfikować, czy dana kampania jest opłacalna, jak również poinformować reklamodawcę, co działa dobrze, a gdzie można wprowadzić zmiany. Ustawienie śledzenia konwersji pozwala na zmierzenie i monitorowanie skuteczności kampanii na wszystkich urządzeniach.
Aby ustawić kod śledzenia konwersji, reklamodawca musi utworzyć konto Google Ads i dodać zadanie śledzenia konwersji za pomocą opcji „Konwersje”. Następnie kod śledzenia jest skopiowany i wklejony do kodu HTML strony internetowej wrazilnym miejscu gdzie użytkownik dokonuje swojego celu; np. na stronie dokonania zakupu. Śledzenie konwersji jest zazwyczaj skonfigurowane za pomocą pliku cookie, ale mogą być także wykorzystywane metadane i identyfikatory.