Search Engine Reputation Management (SERM) to rodzaj marketingu internetowego, w którym celem jest tworzenie pozytywnego wizerunku firmy w wyszukiwarkach internetowych. Jego głównym celem jest monitorowanie, modyfikowanie lub usuwanie wyników na stronach internetowych, które mają wpływ na reputację marki. Polityka SERM powinna obejmować działania związane z zarządzaniem informacjami i treściami dotyczącymi firmy.
Zarządzanie reputacją w wyszukiwarkach implikuje aktywność na stronach społecznościowych, tworzenie nowych stron z atrakcyjnymi treściami, uzyskanie pozytywnych opinii od klientów i przydatnych informacji od stron trzecich. Wszystko po to, aby zwiększyć wiarygodność firmy w Internecie.
Ponieważ wyniki w wyszukiwarkach są często pierwszym krokiem klientów w poszukiwaniu informacji, uzyskanie pozytywnej reputacji jest konieczne dla firm, aby osiągnąć sukces w Internecie. Imponująca reputacja firmy może mieć pozytywny wpływ na jej dokonania, szczególnie jeśli chodzi o zdobycie zaufania publiczności i zdobycie nowych potencjalnych klientów.
SERM może być także konieczne do rozwiązania problemów wizerunkowych, dotyczących nieprawdziwych lub niedokładnych opisów firmy i jej produktów, a także monitorowania tego, co o nich mówią inni konsumenci. Jest to niezwykle ważne, ponieważ opinie innych klientów mogą wywierać wpływ na potencjalnych klientów.