Płatne wyszukiwanie (Paid Search) to forma reklamy, polegająca na umieszczaniu reklamy w wynikach wyszukiwania. Płatne wyszukiwanie pomaga markom wszystkim dotrzeć do potencjalnych klientów w odpowiednim momencie. Jeśli użytkownik wyszukiwarki kliknie w te reklamy, reklamodawca zapłaci za to.
Dzięki płatnemu wyszukiwaniu marki mogą budować widoczność słów kluczowych, z których korzystają potencjalni klienci, oraz pomóc dotrzeć do odpowiednich grup docelowych. Aby skutecznie zarządzać płatnym wyszukiwaniem, ważne jest monitorowanie konwersji, ustalanie odpowiednich budżetów i reagowanie na aktualizacje w algorytmach wyszukiwania.
Płatne wyszukiwanie może stanowić podstawową część strategii marketingowej marki, zarówno w kanałach B2B, jak i B2C. Połączone z odpowiednią strategią content oraz SEO, płatne wyszukiwanie może pomóc markom w dotarciu do odpowiednich klientów oraz w osiągnięciu zakładanych wyników biznesowych.