Pay per Action (PPA) to forma marketingu internetowego, która polega na płaceniu reklamodawcy za wykonanie konkretnej akcji przez osobę oglądającą reklamę. Te akcje obejmują zarejestrowanie się na stronie, zakup produktu lub usługi, udzielenie odpowiedzi na pytanie lub inne aktywności. PPA jest obecnie jednym z najbardziej skutecznych formatów marketingu internetowego, który pozwala lepiej mierzyć wyniki i rentowność reklam. Plusy wykorzystywania modelu PPA to:
• Dostarczanie dokładnych danych zwrotu z inwestycji: Uzyskujesz precyzyjne informacje, czy Twoja reklama była skuteczna, kontrolując wysokość zysku lub straty na inwestycję.
• Wyższy poziom trafności reklam: Takie formaty reklamowe minimalizują liczbę kliknięć bez zamierzonego efektu dla Twojej firmy, koncentrując się jedynie na użytkownikach, którzy są w stanie i chcą wykonać pożądane działanie.
• Właściwa alokacja budżetu: Dzięki PPA nie musisz patrzeć na „Milennialów” i „Baby Boomersów” jako na jednolitej grupy, możesz alokować budżet reklamowy na poszczególne cele.