Link baiting (linkbaiting, linkbait, link bait) to technika związana z pozycjonowaniem stron, która ma na celu wywołanie zainteresowania internautów konkretnymi treściami, aby ci z linkowali je na swoich stronach i w ten sposób wygenerować dla niej wzrost ruchu.
Linkbaiting polega na przyciągnięciu użytkowników poprzez stworzenie ciekawych, kontrowersyjnych lub zabawnych treści, które budzą zainteresowanie oraz są chętnie linkowane na innych stronach. Może to być artykuł o ważnym temacie, infografika, film lub interaktywna zabawka. Wszystko, co będzie ciekawe i przyciągnie uwagę internautów.
Ważne jest, aby treści link bait były unikatowe, gdyż w ten sposób szybciej trafią one do większych grup odbiorców, a to z kolei skutkuje wyższym ruchem na stronie. Dzięki publikowanym kontentowi będącemu link baitem zwiększa się zarówno widoczność strony w wyszukiwarkach, jak i liczba pozytywnych linków do niej.