Długookresowa wartość klienta (CLV/CLTV/LCV/LTV)

Długookresowa wartość klienta

Długookresowa wartość klienta (LTV oznaczana też jako CLV, CLTV lub LCV) to wskaźnik, który mówi o całkowitej wartości dochodów lub przychodów pochodzących od przeciętnego klienta. Chodzi o to, ile można na przeciętnym kliencie zarobić. Innymi słowy, CLV mierzy potencjalny zysk, który przyniesie dana klient dla firmy wraz z upływem czasu.

Obliczając LTV, trzeba wziąć pod uwagę różne czynniki, między innymi:

  • Wysokość bezpośrednich przychodów od klienta.
  • Koszty pośrednie związane z zarządzaniem relacją z klientem (CRM).
  • Koszty utrzymywania długotrwałej lojalności.
  • Inne niezmienniki, takie jak żywotność produktów, czas przetwarzania, etc.

Długookresowa wartość klienta pozwala firmom wzmocnić ich działania związane z marketingiem, ponieważ określa wartość przeciętnego klienta dla firmy w długim okresie czasu.

Benedict Gareth
Benedict Gareth

Lorem ipsum consectetur amet sit comeneer ilremsolme dolc.

Share this article:
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on telegram
Share on whatsapp

Subscribe to our newsletter

Przeczytaj pozostałe artykuły

Zadzwoń