Cost per mille (CPM), również znany jako Cost per thousand lub Cost per impression, to system reklamowania, w którym reklamodawcy płacą za każde 1000 użytkowników, którzy zobaczą reklamę. CPM nie wymaga od użytkowników dokonania jakiejkolwiek akcji względem reklamy, takiej jak kliknięcie, czy też poczynienie jakiejś innej czynności.
Dla reklamodawców system CPM jest korzystny, ponieważ generuje dużą ilość wyświetleń reklamy. Co więcej, nie wymaga od użytkowników aktywnego udziału. Jednakże, CPM nie zapewnia gwarancji, że reklama będzie skuteczna.
Jeśli chcesz wykorzystać system CPM do promocji swojej marki, musisz zwrócić uwagę na następujące rzeczy:
• Wybierz odpowiednie miejsce do wyświetlenia reklamy, aby dotrzeć do jak największej liczby użytkowników.
• Wybierz odpowiedni format reklamy, aby zainteresować użytkowników.
• Sprawdź, czy Twoja reklama jest wyświetlana w odpowiednich kategoriach, aby trafić do odpowiedniej grupy docelowej.
• Monitoruj wyniki, aby móc wprowadzić poprawki i zoptymalizować reklamę.