Współczynnik odrzuceń (inaczej bounce rate) to wartość wyrażona jako procentowa stawka, która odzwierciedla ilość użytkowników internetu, którzy odwiedzają dany serwis lub witrynę, ale nie przechodzą one do kolejnej podstrony na stronie lub nie podejmują większej interakcji z jej treścią. Im wyższa stawka odrzuceń tym mniejszy zysk dla właściciela witryny.
Aby obniżyć współczynnik odrzuceń, ważne jest, aby witryny internetowe wyglądały atrakcyjnie i zawierały angażujące, przydatne i dobrze zoptymalizowane treści. Zoptymalizowanie prędkości ładowania witryny może również pomóc, ponieważ szybkość odgrywa ważną rolę w tym, czy internauta opuści stronę, czy nie.
Aby utrzymać niższy poziom odrzuceń, dane siero wyraźnie wykazujące stopień odrzuceń różnych stron internetowych powinny być na bieżąco monitorowane i obserwowane, a właściciele witryn mogą wykorzystać te informacje, aby zoptymalizować zawartość w celu zmniejszenia wskaźnika odrzuceń.