B2C (Business to Client, Business to Consumer) to model transakcji pomiędzy firmą a klientem indywidualnym, często stosowany na rynku elektronicznym. Dokonuje się w nim wszelkiego rodzaju usług, od procesów sprzedażowych, zakupów, aż po kampanie marketingowe:
Sprzedaż i zakup
B2C umożliwia firmom sprzedaż ich usług i produktów przez sieć Internet. Jest to bardzo przydatne dla klientów do dokonywania zakupów, zwłaszcza, kiedy nie mają możliwości fizycznego odwiedzenia placówki.
Kampanie marketingowe
Kampanie marketingowe na platformach B2C odbywają się przez różnego rodzaju strony internetowe, aplikacje i wszelkiego rodzaju inne formy reklamy. Znacznie ułatwiają one dotarcie do dużej liczby klientów za jednym razem.
Stosowanie
Model B2C wykorzystywany jest w różnego rodzaju usługach, a także w handlu elektronicznym. Dzieje się tak, ponieważ jest on bardzo elastyczny i wygodny, pomaga firmom utrzymać dobre relacje z klientami.
Jest to główny model stosowany w handlu elektronicznym, dlatego cenny jest dla każdego marketera.